FAQ
Hoe kan ik mijn contract annuleren?
Wat gebeurt er na afloop van de contractlooptijd?
T-Mobile zal je voor het verstrijken van de looptijd informeren. Op dat moment kun je een nieuw product aanschaffen op basis van de dan geldende voorwaarden en tarieven (contract renewal). De nieuwe voorwaarden en contractlooptijd gaan in zodra de vorige looptijd is verstreken. Je kunt je simkaarten met een bedenktijd van 12 maanden na het verstrijken van de contractlooptijd opnieuw activeren. Als er na deze bedenktijd geen nieuw product wordt besteld, wordt het contract beëindigd en wordt de simkaart onbruikbaar.
Belangrijk: we bieden geen contractverlenging aan voor IoT Easy Connect Start. IoT Easy Connect Start is een eenmalig product en niet verlengbaar.
Kan ik meerdere gebruikers toestaan om mijn simkaarten te beheren?
Ja, het is mogelijk om meerdere gebruikersaccounts aan te maken in het IoT Easy Connect portaal en ze verschillende rollen of rechten toe te wijzen. Via het tabblad ’Gebruiker‘ in de portal kan de oorspronkelijke eigenaar van het klantaccount nieuwe gebruikers aanmaken en beheren. De volgende rollen zijn beschikbaar in de portal:
• Eigenaar: dit is de oorspronkelijke gebruiker van het account en kan niet worden gewijzigd. Deze rol kan alle functies ten volle benutten en beheerders en gebruikers beheren. De rol ’Eigenaar‘ kan worden toegewezen aan een nieuw toegevoegde gebruiker.
• Beheerder: De rol "Beheerder" heeft alle rechten (inclusief de API-toegang) en kan het account beheren en gebruikers maken en verwijderen.
• Gebruiker: de rol ’Gebruiker‘ kan alle details in het klantenportaal zien en simkaarten beheren, maar kan geen nieuwe bestellingen starten of de kaarten aanvullen. De ’Gebruiker‘ heeft geen toestemming om de simkaarten te kopen of op te waarderen.
• API-gebruiker: de rol ’API-gebruiker‘ is ontworpen om de REST API op de API-webpagina-interface of applicaties rechtstreeks via HTTPs te gebruiken en definieert de API-clientreferenties voor applicatietoegang. Gebruik vereist de specificatie van individuele OAuth2 client_id en client_credentials.
Om nieuwe gebruikers aan te maken, is de volgende informatie vereist: Voor- en achternaam, e-mailadres (gebruikt als login) en gewenste rol.
API-gebruikers hebben het klant-accountnummer als voorvoegsel in de opgegeven client_credential.
Nadat je een nieuwe gebruiker hebt aangemaakt, wordt er een e-mail naar het nieuwe e-mailadres gestuurd om een nieuw wachtwoord voor de portal in te stellen. Voor API-gebruikers is de uitzondering dat client_credential moet worden opgegeven bij het instellen van een nieuwe gebruiker.
Ik ben een van mijn simkaarten kwijt, wat moet ik doen?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
De link ’Wachtwoord opnieuw instellen‘ in de e-mail werkt niet. Wat moet ik doen?
Mijn btw-nummer wordt niet geaccepteerd. Wat zal ik doen?
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat zal ik doen?
Mijn simkaart is geblokkeerd, hoe kan ik dit oplossen?
Kan ik data- en sms-tegoeden opwaarderen via een online betaling?
Ja, voor opwaarderingen biedt T-Mobile de volgende online betalingsmogelijkheden:
• iDeal-betaling
• Creditcard betaling
Is er een minimale ordergrootte?
Simkaarten moeten in veelvouden van 5 stuks worden besteld omdat zij in blisterverpakkingen.van 5 stuks zitten.
Ik heb geen btw-nummer, wat moet ik doen?
Wat kan ik doen als mijn bestelling niet is geleverd?
Waarom moet ik vooraf betalen voor een bestelling?
Welke opties heb ik voor wat betreft de levering?
Wat moet ik doen als goederen bij aankomst beschadigd of defect zijn?
Kan ik een bestelling wijzigen?
Kan ik mijn bestelling achteraf wijzigen om meer simkaarten te bestellen?
Hoe wordt de factuur opgesteld als er geen btw-nummer is opgegeven?
Het btw-nummer is nodig voor de uitwisseling van goederen en diensten binnen de EU. De IoT Easy Connect producten worden vooralsnog alleen verkocht aan klanten met een in Nederland geregistreerd kantoor met een factuuradres in Nederland. Voor Nederlandse klanten heeft het geen gevolgen als het btw-nummer ontbreekt. Omdat T-Mobile in Nederland is gevestigd, worden facturen inclusief Nederlandse btw.opgesteld.
Waarom bevat mijn factuur onjuiste informatie?
Ik wil een exemplaar van mijn factuur, waar kan ik die vinden?
Ik heb een factuur per e-mail ontvangen, maar ik kan deze niet openen. Wat moet ik doen?
De factuur wordt geleverd als een pdf-bestand. Om dit te kunnen openen heb je Adobe Reader nodig op je computer. Adobe Reader is gratis online verkrijgbaar via https://get.adobe.com/nl/reader. Log in op het IoT Easy Connect portaal, ga naar de menu-optie ’Orders‘ en download je factuur
Hoe wordt mijn dataverbruik gemeten / gefactureerd?
Welke simkaartformaten (vormfactoren) biedt T-Mobile voor IoT Easy Connect-producten?
Ondersteunt de IoT Easy Connect SIM ook spraak (voice)?
Is het mogelijk om extra data- of sms-tegoed op te waarderen voor mijn simkaart?
Let op: opwaarderen wordt niet ondersteund bij IoT Easy Connect Start.
Wat gebeurt er als ik mijn data- of sms-tegoed heb opgebruikt?
Let op: tegoed opwaarderen wordt niet ondersteund bij IoT Easy Connect Start.
Wat gebeurt er met simkaarten die geen berichten verzenden of lange tijd inactief zijn?
Let op: IoT Easy Connect Start simkaarten en hun tegoeden vervallen na 12 maanden, ondersteunen opwaarderen niet en kunnen niet worden verlengd.
Welke varianten biedt IoT Easy Connect?
Wordt steered roaming gebruikt bij IoT Easy Connect-simkaarten?
Ondersteunen IoT Easy Connect-simkaarten naadloze grensoverschrijdende connectiviteit?
Kan ik als particulier ook IoT Easy Connect simkaarten kopen?
Kunnen studenten of ontwikkelaars IoT Easy Connect-simkaarten kopen?
Is het mogelijk om simkaarten te bestellen voor testdoeleinden?
Kan ik de IoT Easy Connect-simkaarten beperken om alleen een bepaald netwerk te gebruiken?
Waar kan ik het formaat van de simkaart selecteren (2FF/mini, 3FF/micro, 4FF/nano)?
Ik kan mijn simkaart niet vinden in het IoT Easy Connect portaal, wat moet ik doen?
Is het mogelijk om individuele simkaarten in te stellen op ’inactief’?
Waar vind ik de simkaart specificaties voor IoT Easy Connect?
Wat zijn de maximale uplink en downlink datasnelheden?
Ondersteunt de IoT Easy Connect simkaart ook SMS?
Wat zijn de voordelen van LTE-M ?
Ondersteunt LTE-M cell handovers?
Is het opgewaardeerde data- en sms-tegoed meteen beschikbaar na het kopen van een top-up?
Hoe kan ik meer sms-berichten verzenden dan het aantal dat bij de simkaart is inbegrepen?
Hoelang blijven mijn data- en sms-tegoeden geldig?
Kan ik mijn data- en sms-tegoeden meenemen naar de volgende contractperiode?
Hoe lang blijft mijn simkaart geldig?
Ondersteunt IoT Easy Connect IPsec?
Kan ik de prestaties van mijn simkaarten volgen?
Biedt T-Mobile een API voor beheer en analyse van mijn simkaarten?
Hoe moet ik de de OpenVPN client installeren?
De OpenVPN-client moet worden geinstalleerd op de computer/server die de gegevens van je IoT-apparaten zal ontvangen. Voor instructies kunt je de OpenVPN Guide downloaden van het IoT Easy Connecy portaal. Deze is te vinden onder het onderwerp 'FAQ & Informatie'.
Hoe moet ik de ’Data Streamer‘ functie configureren?
Voor instructies kunt u de Data Streamer Guide downloaden van het IoT Easy Connecy-portaal. Deze is te vinden onder het onderwerp 'FAQ & Informatie'.
Hoe zet ik een NB-IoT-verbinding op?
Hoe installeer ik een VPN voor een beveiligde verbinding met mijn applicatie-server?
Ga naar het onderwerp 'FAQ & Informatie' op het IoT Easy Connect portaal of webshop . Daar hebben wij een handleiding beschikbaar om te downloaden (OpenVPN Guide).
Kan ik overstappen van OpenVPN naar IPsec?
Wat moet ik doen als ik de foutmelding '"auth failed"' krijg tijdens het opzetten van OpenVPN?
Waar vind ik informatie over de API?
Waarom is er geen continue verbinding bij NB-IoT?
Het APN-adres voor IoT Easy Connect is: iot.t-mobile.nl
De APN en andere netwerkinformatie is beschikbaar in het IoT Easy Connect portaal: navigeer na inloggen naar Settings > Network settings om de details te vinden.
Hoe kan ik OpenVPN gebruiken op een ander besturingssysteem?
Wat kan ik doen als de gegevensverbinding traag is of de verbinding soms wordt onderbroken?
Hoe kan ik een extra VPN-token gebruiken in een account?
Welke dataprotocollen worden gebruikt om data te transporteren?
Kunnen IoT Easy Connect-simkaarten worden beperkt tot gegevensoverdracht via slechts één netwerk?
Is het mogelijk om sms-berichten naar andere apparaten te sturen?
Welke beveiligingsstandaarden ondersteunt T-Mobile?
In welke landen biedt T-Mobile roaming voor IoT Easy Connect?
Welke mobiele standaarden ondersteunt IoT Easy Connect?
- De IoT Easy Connect simkaart ondersteunt GPRS data over 2G, 3G, 4G en LTE Cat-M1 (LTE-M). Belangrijk: deze simkaart is NIET geoptimaliseerd voor batterijgevoede IoT-apparaten.
- De IoT Easy Connect Low Power simkaart ondersteunt LTE Cat-NB1 (NB-IoT) en LTE Cat-M1 (LTE-M). Deze simkaart is geoptimaliseerd voor batterijgevoede IoT-apparaten.
- De IoT Easy Connect Low Power simkaart ondersteunt uitsluitend LTE Cat-NB1 (NB-IoT). Deze simkaart is geoptimaliseerd voor batterijgevoede NB-IoT-apparaten
Welke functies worden ondersteund door het IoT Easy Connect-portaal?
Het portaal omvat onder meer:
• Monitoring en beheer van je simkaarten in termen van verbruik, looptijd en simkaartstatus
• Beheer van klantgegevens zoals afleveradres, factuuradres of betaalmiddel
• Creatie en beheer van gebruikersprofielen, elk met speciaal toegewezen rechten en toegangsgegevens
• Aankoop van extra simkaarten en opwaarderingen om data- en sms-tegoeden op te hogen.
Biedt IoT Easy Connect ook roaming buiten de EU?
Hoe kan ik contact opnemen met T-Mobile voor wereldwijde IoT-dekking?
Kun je geen antwoord op je vraag vinden in de FAQs?